سؤال(1): اخذ گواهينامه صلاحيت شركت هاي پيمانكاري و مشاوره به چه صورتي انجام مي گيرد و آيا لزومي به مراجعه حضوري به سازمان مي باشد؟
پاسخ: براي اخذ صلاحيت، متقاضيان مي بايست با مطالعه راهنماي ثبت نام الكترونيكي شركت هاي پيمانكاري و مشاوره در سامانه ساجات به نشاني sajat.mporg.ir و تكميل و ارسال مدارك مورد نياز از طريق سامانه تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني و اجرائي(ساجات) نسبت به اخذ صلاحيت براي شركت خود اقدام نمايند. با توجه به پيش بيني هاي انجام شده در سامانه يادشده تمامي مراحل اخذ صلاحيت در سامانه مقدور بوده و نيازي به مراجعه حضوري به سازمان نمي باشد.
سؤال(2):رسيدگي به اختلاف عوامل نظام فني (پيمانكاران و مشاوران) و دستگاههاي اجرائي چگونه مي باشد؟
پاسخ: رسيدگي به اختلافات قراردادي شركتها با دستگاههاي اجرائي توسط كميته پيمان شوراي فني استان كه دبيرخانه آن در سازمان مديريت و برنامه ريزي است، انجام مي پذيرد و متقاضيان به شرط آن كه اعتبار قرارداد مربوطه از محل اعتبارات عمراني باشد مي توانند با دردست داشتن مستندات لازم، به دبيرخانه مذكور مراجعه نمايند. نتيجه بررسي توسط كميته پيمان به صورت مكتوب به متقاضي اعلام مي شود.
سؤال(3):تركيب كميته نظارت شوراي فنّي متشكل از چه اعضايي است و شرح وظايف آن ها كدام است؟
پاسخ: اعضاي كميته نظارت شوراي فني استان متشكل از نمايندگان سازمان مديريت و برنامهريزي استان، استانداري، ادارهكل راه و شهرسازي استان، ادارهكل نوسازي مدارس استان، سازمان جهاد كشاورزي استان، بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان، آزمايشگاه فنّي و مكانيك خاك استان و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بوده و انجام بازديد از طرحها و پروژههاي در دست اجراء و بهرهبرداريشده و اعلام نظر فنّي درخصوص ارزيابي كيفي پروژهها و ميزان رعايت تمامي ضوابط و مقررات فني در زمان اجرا و بهرهبرداري و مطابقت برنامهاي پيشرفت پروژهها با موافقتنامه مربوطه از وظايف عمده اين كميته مي باشد.