J
I
K
A
B
سوالات متداول
شرايط و چگونگي نقل و انتقال كاركنان دولت چيست؟
 انتقال كاركنان به دستگاه هاي اجرايي منوط به تحقق شرايط زير مي باشد :

وجود مجوز انتقال در مقررات استخدامي مورد عمل دستگاه مبداء و مقصد با رعايت آيين نامه اجرايي تبصره 2 ماده (21) و ماده (121) قانون مديريت خدمات كشوري موضوع تصويب نامه شماره 20461/44295 تاريخ 31/1/89 هيات محترم وزيران
وجود توافق بين دستگاه هاي مبداء و مقصد جهت انتقال
جابجايي اعتبار پرداخت حقوق و مزايا از دستگاه مبداء به دستگاه مقصديا اخذ تاييديه تامين اعتبار ازمديريت و برنامه ريزي كشور
دارا بودن شماره مستخدم فرد متقاضي يا اخذ آن از سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور
داشتن شرايط احراز پست سازماني مطابق طرح طبقه بندي مشاغل
لازم به توضيح مي باشد كه بر اساس بند(الف) ماده (65) قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه نقل و انتقال به

 كلان‌شهرها ممنوع مي باشد.
ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي چگونه انجام مي گيرد؟
براساس مواد 81 و 82 قانون مديريت خدمات كشوري دستگاههاي اجرايي مكلفند براساس آئين‌نامه‌اي كه با پيشنهاد سازمان به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد، با استقرار نظام مديريت عملكرد مشتمل بر ارزيابي عملكرد سازمان، مديريت و كارمندان، برنامه‌هاي سنجش و ارزيابي عملكرد و ميزان بهره‌وري را در واحدهاي خود به مورد اجرا بگذارند و سازمان نيز مؤظف است استقرار نظام مديريت عملكرد را در سطح كليه دستگاههاي اجرايي پيگيري و نظارت نموده و هر سال گزارشي از عملكرد دستگاههاي اجرايي و ارزشيابي آنها در ابعاد شاخصهاي اختصاصي و عمومي و نحوه اجراي احكام اين قانون را براساس آئين‌نامه‌اي كه با پيشنهاد سازمان به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد، تهيه و به رئيس جمهور و مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.
نحوه و شرايط استخدام در دستگاههاي اجرايي چه مي باشد؟
بر اساس مواد 41 و 44 قانون مديريت خدمات كشوري ورود به خدمت دستگاههاي اجرايي بر اساس مجوز هاي صادره، تشكيلات مصوب و رعايت مراتب شايستگي و برابري فرصتها انجام مي گيرد . افراد مي تواننند جهت استخدام در دستگاههاي اجرايي از طريق پيگيري و ثبت نام در آگهي هاي استخدامي دستگاههاي اجرايي و طي مراحل استخدامي نظير شركت و قبولي در آزمونهاي استخدامي در فضاي رقابتي، گزينش و مصاحبه در دستگاههاي اجرايي جذب گردند.
نحوه شروع به همكاري در اجراي طرح‌هاي آماري و سرشماري‌ها؟
اجراي طرح‌هاي آماري با همكاري نيروهاي موجود كه به‌صورت قرارداد كار حجمي با اين معاونت همكاري مي‌نمايند صورت مي‌گيرد. در صورت نياز به همكار جديد در طرح‌هاي آماري و سرشماري‌ها از طريق فراخوان داده‌شده در سايت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان مشخص خواهد شد.
نحوه دسترسي به نتايج طرح‌هاي آماري و سرشماري‌ها؟
استخراج و انتشار نتايج طرح‌هاي آماري توسط مركز آمار ايران صورت مي‌گيرد و از طريق سايت اين مركز در اختيار عموم قرار داده مي‌شود. همچنين جهت دسترسي به داده‌هاي خام طرح‌هاي آماري نيز فقط از طريق مركز آمار ايران امكان‌پذير مي‌باشد.
نحوه دسترسي به سالنامه آماري و ساير نشريات استان؟
كليه سالنامه‌ها و نشريات معاونت آمار و اطلاعات در سايت سازمان و مديريت و برنامه‌ريزي استان در دسترس مي‌باشد، سالنامه آماري استان در سايت مركز آمار ايران نيز در دسترس كليه متقاضيان قرار دارد. نسخه چاپي نشريات، گزارش‌ها و سالنامه آماري استان در كتابخانه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان در اختيار عمومي متقاضيان مي‌باشد.
تركيب كميته نظارت شوراي فنّي متشكل از چه اعضايي است و شرح وظايف آن ها كدام است؟
اعضاي كميته‌ نظارت شوراي فني استان متشكل از نمايندگان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان، استانداري، اداره‌كل راه و شهرسازي استان، اداره‌كل نوسازي مدارس استان، سازمان جهاد كشاورزي استان، بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان، آزمايشگاه فنّي و مكانيك خاك استان و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بوده و انجام بازديد از طرح‌ها و پروژه‌هاي در دست اجراء و بهره‌برداري‌شده و اعلام نظر فنّي درخصوص ارزيابي كيفي پروژه‌ها و ميزان رعايت تمامي ضوابط و مقررات فني در زمان اجرا و بهره‌برداري و مطابقت برنامه‌اي پيشرفت پروژه‌ها با موافقت‌نامه مربوطه از وظايف عمده اين كميته مي باشد.
رسيدگي به اختلاف عوامل نظام فني (پيمانكاران و مشاوران) و دستگاههاي اجرائي چگونه مي باشد؟
رسيدگي به اختلافات قراردادي شركتها با دستگاههاي اجرائي توسط كميته پيمان شوراي فني استان كه دبيرخانه آن در سازمان مديريت و برنامه ريزي است، انجام مي پذيرد و متقاضيان به شرط آن كه اعتبار قرارداد مربوطه از محل اعتبارات عمراني باشد مي توانند با دردست داشتن مستندات لازم، به دبيرخانه مذكور مراجعه نمايند. نتيجه بررسي توسط كميته پيمان به صورت مكتوب به متقاضي اعلام مي شود.
اخذ گواهينامه صلاحيت شركت هاي پيمانكاري و مشاوره به چه صورتي انجام مي گيرد و آيا لزومي به مراجعه حضوري به سازمان مي باشد؟
براي اخذ صلاحيت، متقاضيان مي بايست با مطالعه‌ راهنماي ثبت نام الكترونيكي شركت هاي پيمانكاري و مشاوره در سامانه‌ ساجات به نشاني sajat.mporg.ir و تكميل و ارسال مدارك مورد نياز از طريق سامانه تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني و اجرائي(ساجات) نسبت به اخذ صلاحيت براي شركت خود اقدام نمايند. با توجه به پيش بيني هاي انجام شده در سامانه يادشده تمامي مراحل اخذ صلاحيت در سامانه مقدور بوده و نيازي به مراجعه حضوري به سازمان نمي باشد.
1399/6/27 8:7:36
نشريه افق تعامل ويژه نامه SDI
آمار بازديد
تعداد بازدید از سایت 849070 تعداد بازدید از صفحه 584 تعداد بازدید امروز صفحه 2
ارتباط با ما

تماس مستقيم با معاون توسعه و برنامه ريزي: 33394549-041

نمابر به معاون توسعه و برنامه ريزي: 33394549-041



نظر سنجي
بنظر شما اطلاعات سايت چقدر مفيد است؟



مشاهده نتایج
كليه حقوق اين سايت متعلق به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان آذربايجان شرقي ميباشد
Powered by Tetis PORTAL